7
7
previous arrow
next arrow

Blije klanten met blije klanten

Geplaatst op:

Tussen de weilanden in Oosthuizen is Archie Europe gevestigd. Dit bedrijf ontwikkelt business-to-business CRM-software voor middelgrote bedrijven, maar ook voor overheidsinstanties. Diana Zwagerman is de algemeen directeur van Archie Europe.

Customer relationship management (CRM) betekent klantrelatiebeheer en iedere ondernemer weet dat het erg belangrijk is om een goede relatie te houden met de klant. Om dat makkelijker te maken is het fijn als alle gegevens op een centrale plek te raadplegen zijn. ‘Relatiebeheer, sales, marketing, customer service en management zijn termen die bij ons product passen’, zegt Diana. ‘Wij bieden een tool die ervoor zorgt dat de klanten van onze klanten blij zijn. Dat doen we al bijna 40 jaar. Onze motivatie is om andere organisaties te helpen hun klanttevredenheid te verhogen. Dat is heel simpel gezegd waar wij onze software en dienstverlening op baseren.’

Uitdagingen en gestelde doelen


Archie Europe werkt zoals gezegd voor uiteenlopende bedrijven binnen het business-to-business segment (profit en non-profit), maar ook voor ministeries, gemeentes, en (semi-)overheidsinstellingen. ‘De lijnen bij ons zijn kort en we helpen onze klanten graag met hun uitdagingen en gestelde doelen. Meerdere organisaties zijn al langer dan twintig jaar bij ons aangesloten en dat is niet vanzelfsprekend binnen onze branche. Een groot deel van onze nieuwe klanten weten ons ook te vinden via mond-tot-mondreclame. Van dat gegeven worden wij dan weer blij.’

Stabiele continuïteit


‘Doordat we al bijna veertig jaar ervaring hebben, weten we wat er binnen de CRM-wereld speelt. Natuurlijk is er in die vier decennia ontzettend veel veranderd. Eigenlijk verandert er bijna elke dag wel iets in ICT-land en dat is ook juist leuk. Toen we startten was er bij wijze van spreken geen internet en nu gaat eigenlijk alles via internet. We moeten alert blijven en goed op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen. We waaien niet met alle winden mee, maar pikken de veranderingen op die ervoor zorgen dat we de stabiele continuïteit kunnen blijven leveren. Om dat te bereiken moeten we de juiste keuze blijven maken. Gelukkig heb ik echte vakmensen om mij heen die heel goed weten waar ze mee bezig zijn. Blije medewerkers zijn ook heel belangrijk. Wij hebben weinig verloop, waardoor er veel product- en klantkennis in huis blijft. Zelfs degene die ooit de allereerste programmaregels heeft geschreven zit hier nog steeds.’

Alles wat van begin tot eind bij de software komt kijken, wordt op Noord-Hollandse bodem gerealiseerd. ‘We bedienen de klanten rechtstreeks, maar werken ook samen met implementatiepartners. Ons team bestaat uit ruim twintig mensen. De programmeurs, het sales- en marketingteam, de medewerkers die de software implementeren, de helpdesk: alles en iedereen zit onder één dak. We zijn en blijven een échte Nederlandse producent en daar zijn we heel trots op’, sluit Diana af.

Tekst: Roos Bähr | Beeld: Christy Rijser

© Zeevang Ondernemers 2022
Ontwerp: De Reclamestudio | Realisatie: Pixel Webdesign